De eerste paar dagen - Reisverslag uit Québec, Canada van Marco Klunder - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Québec, Canada van Marco Klunder - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Marco

29 April 2014 | Canada, Québec

De eerste paar dagen zitten er alweer op! Afgelopen donderdag kon ik gelukkig 's middags nog terecht om bij een appartementje te kijken. Het zag er allemaal prima uit, dus de volgende dag ben ik meteen verhuisd. Omdat het in het weekend wat slechter weer zou worden ben ik vrijdagmiddag direct Quebec maar eens ingedoken. Mijn nieuwe huisgenote vond het leuk om mee, dus gelukkig hoefde ik niet alleen. Vrijdag kon ik nog genieten van een klein beetje zon, maar dat was ook direct de laatste zon die ik tot nu toe gezien heb. In de binnenstad van Quebec bevindt zich Old Quebec. Dit bestaat uit een boel oude gebouwen, met een erg Europese inslag. Erg mooi om te zien, zelfs bij slechter weer.
In het weekend heb ik vanwege het weer wat minder gedaan. Op zaterdag ben ik naar een enorm winkelcentrum geweest en ´s avonds een bioscoop. Zondags heb ik het museum of civilization bekeken. Ik had er een en ander over gelezen, maar achteraf viel het een beetje tegen. Op de terugweg nog wel wat mooie typische Quebecse straten gezien!

Vandaag was het dan eindelijk tijd voor de eerste werkdag. Zoals te verwachten kon ik vandaag nog niet zo heel veel doen, behalve een beetje inlezen. Morgenochtend heb ik een vergadering met een groepje ingenieurs, dus dan zal het echte werk gaan beginnen! Ik ben benieuwd! Verder wordt er erg veel Frans gesproken (wat een verrassing) maar iedereen heeft er wel begrip voor dat het voor mij allemaal wat te snel gaat en wordt het af en toe in het Engels herhaald.

Dat was het voor vandaag, au revoir!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Voor mijn stage ga ik vier maanden op reis naar Quebec, Canada

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 6503

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 30 Augustus 2014

Stage Canada

Landen bezocht: