Moving day! - Reisverslag uit Québec, Canada van Marco Klunder - WaarBenJij.nu Moving day! - Reisverslag uit Québec, Canada van Marco Klunder - WaarBenJij.nu

Moving day!

Blijf op de hoogte en volg Marco

05 Juli 2014 | Canada, Québec

Hoog tijd voor een nieuw verhaal, ik ben aardig aan het verzaken geweest! Ondertussen is er genoeg gebeurd hier. Om te beginnen Canada day, wat hier in Quebec beter bekend is als Moving day. Op 1 juli lopen hier namelijk alle huurcontracten af, wat tot gevolg heeft dat je in ongeveer elke straat minimaal 1 verhuiswagen ziet staan! En ik heb hier aan meegedaan. Ik ben namelijk verhuisd. Laurie, m'n vorige huisgenoot is vertrokken voor een stage in Senegal, waardoor ik alleen achter bleef in het appartement. Niks mis mee, maar ik ben opzoek gegaan naar een huis met huisgenoten. Vrij snel had ik wat gevonden, dichter bij het centrum (en de kroegen) en met jawel, een zwembad in de achtertuin! Niet slecht voor mekaar dacht ik zo!
Ondertussen ben ik ook lid geworden van een outdoor club in Quebec. Zij organiseren geregeld hike's, die erg uitdagend zijn, maar ook erg mooi! Denk bij een hike hier aan je weg zoeken over rotsen en door bossen, voor 12 kilometer lang waarbij je 3x 400m hoogteverschil hebt. De laatste hike werd zelfs afgesloten met het beklimmen van een waterval langs een trap van 400 treden!
Verder is het Summer festival in Quebec afgelopen donderdag begonnen. 11 dagen feest, met meer dan 300 verschillende optredens in de stad. Gisteren was de grote publiekstrekker Lady Gaga, maar na 20 minuten hadden we het daar wel gezien en zijn we wat meer onbekende artiesten gaan bekijken. De sfeer in de stad is echter geweldig!
Een nadeel is wel dat de optreden vaak tot een uurtje of 12 doorgaan, maar ik toch echt om 5u45 mn bed uit moet voor werk! Dat wordt nog wel een pittig weekje ben ik bang. Maar morgen natuurlijk vrij, dus vanavond eens zien of Snoop Dogg nog wat voorstelt.

Om dan maar af te sluiten met een cliche: De tijd vliegt hier! Heb het enorm naar m'n zin. Het werk is nog steeds erg leuk. De zomer is ondertussen erg heet! (elke dag boven de 25 graden). Ik hou het hier nog wel even vol!


  • 05 Juli 2014 - 18:42

    Aniek (Tichelman) :

    Hee Marco!
    Leuk om al je verhalen te lezen. Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Wel even een handtekening scoren van Snoop Dog hè haha. Heel veel plezier nog daar :)
    Groetjes Aniek

  • 05 Juli 2014 - 23:04

    Joke Ververda:

    Wauw klinkt super marco. Hoop dat snoop dogg goed was. Geniet nog van alle festiviteiten en het heerlijke weer. Dan doen wij dat hier ook.

  • 25 Juli 2014 - 14:38

    ...:

    Update?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Voor mijn stage ga ik vier maanden op reis naar Quebec, Canada

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 6507

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 30 Augustus 2014

Stage Canada

Landen bezocht: