Steak from heaven.. bbq school?? - Reisverslag uit Québec, Canada van Marco Klunder - WaarBenJij.nu Steak from heaven.. bbq school?? - Reisverslag uit Québec, Canada van Marco Klunder - WaarBenJij.nu

Steak from heaven.. bbq school??

Blijf op de hoogte en volg Marco

26 Juli 2014 | Canada, Québec

Nog maar twee weken te gaan en dan zit het werken in Canada er alweer op! De laatste weken zijn voorbij gevlogen, elke dag gevuld met leuke activiteiten! Ik moet zeggen dat ik de laatste paar weken nauwelijks thuis ben geweest. Om te beginnen was hier natuurlijk het festival d'ete in de stad. Van de 11 dagen festival ben ik 10 dagen geweest! Die ene dag had ik echt even nodig om bij te komen, gezien de weinige uurtjes slaap! Veel bekende en onbekende artiesten gezien, genieten was het zeker! Ondanks wat slaaptekort gaat het op stage ook nog steeds erg goed. Ik haal mooie resultaten en begin nu eindelijk mijn project grotendeels af te ronden.
Verder heb ik de laatste weken veel mensen leren kennen. M'n nieuwe huisgenoten zijn erg gezellig en altijd wel in om wat te doen. De zomer is hier volop aan de gang (vaak rond de 30 graden) en de laatste 2 weken zijn mijn avonden dan ook vaak gevuld met zwemmen, beachvolleybal en barbecues! En als je het hier over barbecueën hebt, dan hoort daar natuurlijk een goede steak bij! En die heb ik gevonden! Vorige week kreeg ik een tip van een collega, voor een erg goede slagerij in een klein dorpje in de buurt. Daar heb ik een paar heerlijke tournedo's gekocht (1.2 kilo!), die al druipend uit de marinade kwamen. Zo mals dat je ze nog zou kunnen snijden met 2 lepels! Om die te bereiden heb je geen bbq school nodig.. Helaas kan ik er geen meenemen naar Nederland, maar alleen hiervoor zou ik al terug op vakantie naar Canada gaan!! En dan heb ik het nog niets eens over de poutine gehad.. De Canadese versie van de vette hap uit onze snackbar.

Een gek gevoel, maar het aftellen is nu dan toch wel begonnen. Over 2 weken zijn mijn ouders en Rob hier, over 5 weken sta ik weer op Nederlandse bodem! En voor iedereen die het de laatste tijd vraagt, stiekem mis ik jullie allemaal wel een beetje hoor (een heel klein beetje dan..)!

  • 26 Juli 2014 - 15:58

    Harry:

    Ik had niet anders verwacht

  • 30 Juli 2014 - 19:02

    Eddie:

    Hey Marco,

    Sorry dat ik nu pas reageer, maar wat heb je leuke dingen gedaan en gezien daar.
    Zo'n steak klinkt goed. Misschien moet je die ook in Twello introduceren, komen we gelijk meeeten en kun je gelijk je verhaal vertellen.

    Trouwens, ben je geen fan van de Calgary Flames?

    Groeten,

    Eddie




  • 09 Augustus 2014 - 16:56

    Marita Vreeling:

    Hoi Marco,

    je vermaakt je daar nog steeds prima aan je verhalen te lezen.
    Heel veel plezier samen met je grote broer en je ouders!

    groetjes.


  • 12 Augustus 2014 - 19:02

    Tonny Alferink Spitholt:

    Hoi,Marco. Ik ontdekte dat ik je zo kon bereiken. Nog een fijne stagetijd en prettige vakantie. Groetjes tante Tonny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Voor mijn stage ga ik vier maanden op reis naar Quebec, Canada

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 6508

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 30 Augustus 2014

Stage Canada

Landen bezocht: